Bezkarne ataki na dziennikarzy w byłej Jugosławii


W krajach byłej Jugosławii aż 90 proc. ataków na dziennikarzy nie zostaje wyjaśnionych – informuje komplet naczyń stołowych Napadi-na-novinare.com.

próbnik z pytaniem dla widzów programu Jana Pospieszalskiego "Warto rozmawiać" zaczęła się w TVP 1 godzinę poprzednio audycją. Ponieważ widzom tego nie powiedziano, ze zdumieniem już na początku programu słuchali, jakie są wyniki głosowania. grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła polski serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl. Agencja Wydawniczo-Reklamowa Szramowski uruchomiła wczoraj portal Migranthome.co.uk dla emigrantów z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej mieszkających w Wielkiej Brytanii.



Przyszłorocznej gali Telekamer, plebiscytu "Tele Tygodnia", nie zobaczymy w telewizji publicznej. Wczoraj wydawnictwo Bauer, redaktor tygodnika i właściciel praw do plebiscytu, poinformowało, że nie powierzy już TVP realizacji 13. edycji konkursu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktykę stosowaną obok okazji Euro 2008 przez numeryczny Polsat. Nie nałoży natomiast na spółkę kary, bo ta dobrowolnie zobowiązała się do usunięcia jej skutków. TV Kraj nad Wisłą radykalnie przycina budżety anten i oddziałów, stara się o 100 mln zł pożyczki i wysłała do polityków listy z apelem o pomoc, ale z zakupu 670 par butów nie rezygnuje.

Aby zmniejszyć koszty, telewizja Polska może się zdecydować na outsourcing, czyli zamawianie na zewnątrz tego, co robią teraz jej etatowi pracownicy.

niejako 50 tys. zł ma zapłacić Polskie radio dziennikarce Małgorzacie Słomkowskiej-Liberskiej zwolnionej w lipcu 2007 r. - zdecydował Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy. Jarosław Burdek został dyrektorem programowym i muzycznym kanału Rebel TV, który uruchamia 4fun publikatory SA.

język rosyjski miliarder Aleksander Lebiediew, do którego należy m.in. diariusz ”The London Evening Standard”, jest najbliższy przejęcia kolejnej brytyjskiej prasa periodyczna - "The Independent". zbiorowisko nadzorcza Radia Łódź SA odwołała wczoraj prezesa Dariusza Szewczyka a członków zarządu Małgorzatę Markowską i Krzysztofa Michalskiego. Do zarządzania stacją klaster delegował jednego ze swoich członków – marka Składowskiego, który został p.o. prezesem. Choć sobota dla większości dziennikarzy jest dniem wolnym od pracy, z powodu tragedii w Smoleńsku redakcje zapełniły się błyskawicznie. Wracali co więcej z urlopów w Egipcie.



Kamil Durczok jest w największym stopniu lubianym prezenterem newsowym w Polsce – wynika z badania internetowego przeprowadzonego dzięki Research International na zlecenie UPC. Działający w TVP związek profesjonalny mara wysłał wczoraj do ministra skarbu Aleksandra Grada prośbę o nieudzielanie absolutorium za ub.r. także tym zarządom TVP, których skwitowanie rekomendowała grono nadzorcza. rozgłośnia Kraków w jesiennej ramówce wprowadza sobotnie pas nadawane ze studia plenerowego.

Znana aktorka użyczyła głosu kampanii społecznej


filia reklamowa Albert Lumberjacker przygotowała spot zachęcający do przekazania 1 proc. podatku na zagadnienie Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Francja wydała 10 mln euro na odłączenie dziennikarzy


Rząd Francji wydał ponad 10 mln euro na operacje, których celem było uwolnienie dwóch francuskich dziennikarzy uprowadzonych pod basta ub.r. w Afganistanie.

Finał Ligi Mistrzów w 3D na kanale nSport


nSport planuje pokazanie sobotniego finału Ligi Mistrzów w technologii trójwymiarowej.

Belgia: ukazała się "trójwymiarowa" pismo


Pierwsza w Europie gazeta 3D ukazała się w Belgii - to nadzwyczajny kawał francuskojęzycznego dziennika "La Derniere Heure". Reklamy i zdjęcia w nim mają efekt trójwymiarowy, w toku gdy tekst pozostał bez zmian. Do prasa periodyczna dołączono specjalne okulary.

Podrożeją tygodniki Grupy Wydawniczej Słowo


O 30 groszy podrożeją od nowego roku trzy tygodniki lokalne wydawane na Lubelszczyźnie dzięki Grupę Wydawniczą Słowo z Białej Podlaskiej.

TVP oferuje rabaty za wcześniejsze rezerwacje czasu reklamowego


Rabaty za wcześniejsze bukowanie czasu reklamowego w Telewizji Polskiej niedaleko relacjach z mistrzostw świata w piłce nożnej sięgają 10 proc.

Rokita odchodzi z "Dziennika"; dostanie 18 pensji


Z łamów "Dziennika" (Axel Springer Polska) znikną teksty publicystyczne autorstwa Jana Rokity – dowiedział się "Presserwis".

Romaszewska dyrektorką TVP Białystok


Agnieszka Romaszewska-Guzy kieruje oddziałem TVP w Białymstoku; zastąpiła Władysława Prochowicza. Romaszewska pozostanie jednocześnie dyrektorem Biełsatu. Jak mówiła, pracę rozpocznie od poważnej analizy finansów tego ośrodka; chce też nagłośnić problemy lokalnej społeczności.

TVP uruchomiła komplet naczyń stołowych z archiwalnymi nagraniami


jedenasta muza Kraj nad Wisłą uruchomiła serwis Retro.tvp.pl, w którym opublikowano archiwalne materiały telewizyjne pokazujące polską rzeczywistość od lat 60. do 90.

Kuwejt ma "Galę"


Na początku czerwca ukazał się dziewiczy kawał kuwejckiej edycji magazynu lifestylowego "Gala".

KRRiT nie zgadza się z UKE w sprawie drugiego multipleksu


Krajowa grupa Radiofonii i Telewizji nie zgadza się ze wszystkimi proponowanymi przez Urząd Komunikacji Elektronicznej warunkami konkursu na dalszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej. UKE z kolei zarzuca KRRiT opóźnianie konkursu.

TVP zwalnia - "wielka miotła" w "Wiadomościach"


nieledwie 40 pracowników Telewizji Polskiej znalazło się na liście osób, które mają być zwolnione jako "przyjaciele Piotra Farfała" - podaje "Press".

raz po raz gorsza wypadek na dziennikarskim rynku pracy


sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie coraz gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

"Wnuk" Stalina przegrał z "Nowaja Gazietą"


Moskiewski sąd odrzucił pozew podającego się za wnuka Stalina Jewgienija Dżugaszwilego złożony w przeciwieństwie dziennikowi (ukazuje się trzy razy w tygodniu) ”Nowaja Gazieta” w związku z rozpowszechnianiem ”oszczerstw” na myśl Stalina

radio Zet najwięcej traci, RMF najwięcej zyskuje


Spośród stacji ogólnopolskich największy rozwój słuchalności zanotował RMF FM, a najwięcej straciło Radio Zet – wynika z najnowszych badań radiostacja Track, realizowanych za pomocą MillwardBrown SMG/KRC.