TVP chciała od Tok FM 10 tys. zł za transmisję z Katynia


TV Rzeczpospolita Polska zażądała 10 tys. zł od radia Tok FM za udostępnienie sygnału transmisji z uroczystości obchodów 70. rocznicy zbrodni katyńskiej. Za symboliczną opłatą sygnał otrzymały za to telewizje - Polsat, TVN i Trwam.

Rosyjska opozycyjna "Nowaja Gazieta", dokąd pracowała zamordowana w roku 2006 Anna Politkowska, podała w środę, że nie będzie więcej wysyłać swych dziennikarzy do Czeczenii z powodu braku bezpieczeństwa w tej republice. rozgłośnia Tok FM zrezygnowało z niedzielnej audycji satyrycznej "Woobie Doobie". firma Info-TV-FM, która uruchomiła usługę telewizji mobilnej, podpisała listy intencyjne z Cyfrowym Polsatem i Vectrą.



Dziennikarka Maria Szabłowska nie będzie musiała przepraszać byłego wiceprezesa Polskiego Radia Jerzego Targalskiego – orzekł wczoraj Sąd Apelacyjny w Warszawie. Młodzi brytyjscy dziennikarze są niedokształceni w kluczowych dla tej profesji dziedzinach - wynika z raportu organizacji edukacyjnej Skillset. TVP chce wymusić na ojcu Tadeuszu Rydzyku zmianę standardu nadawania TV Trwam. Dla widzów telewizji ojca Rydzyka, w dużej mierze niezamożnych emerytów, taka zamiana nie oznacza nic prócz dodatkowych kosztów. Około 40 tys. odbiorców już wpadło w popłoch, że będzie musiało wydać grubo powyżej 300 zł na nabycie nowego sprzętu do odbioru sygnału satelitarnego. Ale jak dowiedziała się "Polska", nie muszą się niczego obawiać. I to ojciec prezes trzyma dziś w garści TVP. Jak do tego doszło?

W wiosennej ramówce TV 4 znajdą się brytyjski serial komediowy ”Poznajcie Karen Taylor” i francuska produkcja ”Przepowiednie z Awinionu”.

redaktor i redaktor dyrektor "Super Expressu" (Murator SA) mają przeprosić Tomasza i Hannę Lisów w "Super Expressie" tudzież w plotkarskich serwisach internetowych, zapłacić im 250 tys. zł za pogwałcenie ich dóbr osobistych, a także zwrócić 12 tys. zł kosztów procesu. Roman Czejarek z końcem stycznia rozstaje się z siecią Vox FM (ZPR SA) i wraca do pracy w Polskim Radiu. Do sztandarowej audycji Jedynki - "Lata z radiem", wraca też Zygmunt Chajzer.

Katarzyna Janio, zwolniona w kwietniu ub.r. ze stanowiska zastępcy dyrektora Agencji Informacji TVP ds. ekonomiczno-finansowych, ma zostać przywrócona do pracy. Większość osób zarządzających Polskim Radiem dostała absolutorium za 2009 rok. Walne zgromadzenie akcjonariuszy Polskiego Radia - które stanowi członek rządu skarbu państwa - podjęło uchwałę o skwitowaniu członków zarządu Polskiego Radia za ub.r. Janusz Sejmej, doradca zarządu Telewizji Polskiej i były naczelny Agencji Informacji, rozstaje się z TVP – incognito dowiedział się "Presserwis".



quiz na zarząd TVP został unieważniony - zdecydowała późnym wieczór zgromadzenie Nadzorcza spółki. Od wtorku TVP ma też nowego p.o. prezesa. bieżący - Bogusław Szwedo - złożył rezygnację, zastąpił go Tomasz Szatkowski. Jerzy Krzysztof Czerwiecki został wczoraj pełniącym obowiązki dyrektora Agencji Informacji Telewizji Polskiej. Jacek Karnowski obejmie redakcję "Wiadomości" TVP 1. nSport planuje pokazanie sobotniego finału Ligi Mistrzów w technologii trójwymiarowej.

Ks. sowa laureatem Nagrody NBP im. Grabskiego


Ksiądz Kazimierz Sowa z kanału telewizyjnego Religia.tv. (Grupa ITI) został laureatem VIII edycji Nagrody Narodowego Banku Polskiego im. Władysława Grabskiego. Księdza Sowę nagrodzono za program "Własność to wartość".

kolejny amerykański wydawca bankrutuje


periodyk Brown Publishing złożyło nauka umoralniająca o sądową ochronę przed wierzycielami.

DDB agencją reklamową dla LOT


filia reklamowa DDB Warszawa zwyciężyła w przetargu na obsługę full service Polskich Linii Lotniczych LOT.

W Comedy Central pojawią się twórcy stand-upów


Comedy Central przygotowuje się do realizacji programu poświęconego stand-upom, inaczej wygłaszanym spontanicznie komediowym monologom.

W "Dwójce" rusza kariera wiosennej ramówki


W poniedziałek zacznie się pierwsza odsłona kampanii wiosennej ramówki Telewizji Polskiej - kariera nowego pasma serialowego TVP 2.

Wyzsze wpływy z reklam w rozgłośniach radiowych


Wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni monitorowanych przez Expert Monitor wyniosły w pierwszych trzech kwartałach br. 1,4 mld zł, czyli o 1,6 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. – wynika z danych cennikowych.

"Tomasz Lis na żywo" pozostanie w TVP


Zarząd Telewizji Polskiej zatwierdził kontrakt z firmą Tomasza Lisa - Deadline Productions - na dalszą realizację jego programu dla TVP 2.

Nowa sieć saloników prasowych Kolportera


Kolporter SA buduje sieć saloników prasowych pod nową marką, choć szuka inwestora.

"New York Times": będzie eksperymentować w Internecie


wydawca dziennika "New York Times" planuje uruchomienie serwisu internetowego, na którym będzie testował innowacyjne rozwiązania technologiczne i nowe aplikacje, póki trafią na witrynę NYTimes.com.

Jerzy Buzek Człowiekiem Roku tygodnika "Wprost"


Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek został Człowiekiem Roku tygodnika "Wprost".

Bezkarne ataki na dziennikarzy w byłej Jugosławii


W krajach byłej Jugosławii aż 90 proc. ataków na dziennikarzy nie zostaje wyjaśnionych – informuje serwis Napadi-na-novinare.com.

Onet.pl - najczęściej cytowany brama


"Rzeczpospolita" była we wrześniu br. najczęściej cytowanym medium – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Kolejne zmiany w "Dzienniku Gazecie Prawnej"


We wtorek na rynku pojawi się odmieniony "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes). Jak już wcześniej informowaliśmy, z codziennego wydania znikną łososiowe strony Forsal. Znajdujące się tam informacje biznesowe trafią do głównego grzbietu gazety.

Kontrowersyjna program zniknęła z Tok FM


nadajnik Tok FM zrezygnowało z niedzielnej audycji satyrycznej "Woobie Doobie".

nieznany nadzorca "Teleexpressu"


Krzysztof Karwowski został pełniącym obowiązki kierownikiem redakcji "Teleexpressu" w TVP 1.