Wielka fuzja dzienników - Pilch podjął decyzję


Pisarz Jerzy Pilch, publikujący felietony w "Dzienniku" (od 17 sierpnia wydawanym przez Infor Biznes, wcześniej Axel Springer Polska) i w jego dodatku "Kultura", pożegna się z gazetą. Nie znajdzie się tym samym w nowym projekcie tworzonym na bazie "Dziennika" i "Gazety Prawnej", który zadebiutuje 14 września.

Koncern medialny Axel Springer zapowiada trójwymiarowe wersja dziennika "Bild". W pierwszym półroczu br. strata netto Internet Group SA wyniosła 2,5 mln zł. W pierwszym półroczu 2008 roku spółka miała pożytek netto w wysokości 1,2 mln zł. Nowym szefem redakcji muzycznej Programu III Polskiego Radia został Piotr Ornowski. Zastąpił odwołanego we wtorek, w trybie pilnym, Grzegorza Hoffmanna.



W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. na to samo "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny". Konkurs na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej będzie dalszym ciągiem podziału wpływów między PiS a lewicą – uważają zarówno kadra TVP, jak i obserwatorzy rynku medialnego. Od wtorku poranny program w Radiu Zet poprowadzą Anna Dziewit i Marek Starybrat – dowiedział się ”Presserwis”. Ze stacji odchodzi prezenter Kuba Mędrzycki.

pisarka i malarka Hanna Bakuła, piszącą felietony do "Playboya" od kilkunastu lat, oraz żurnalista Igor Zalewski zostali zastąpieni przez Annę Muchę i piosenkarza Macieja Maleńczuka.

Minister skarbu nie zgodził się na obciążenie siedziby TVP hipoteką. Miała ona zabezpieczać 100-milionowy kredyt, który chciał uruchomić zbiorowy nadawca. minister uznał, że TVP nie wykazała na co pójdą pieniądze z kredytu zaś z czego zostanie on spłacony. "Polityka" Spółdzielnia Pracy wyda kolekcję filmów o bluesie pt. "The Blues".

Po raz trzeci na antenie Programu III Polskiego Radia odbędzie się działanie "Idą święta" organizowana na zagadnienie Fundacji Świętego Mikołaja i kampanii "Grunt to rodzina". Pieniądze zostaną przekazane rodzinnym domom dziecka. Przychody Grupy Agora w pierwszym półroczu br. wyniosły 572,2 mln zł i były o 12,9 proc. niższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2008 roku. W Telewizji Polskiej pojawiły się kolejne listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych.



W kwietniu wszystkie główne telewizje straciły udział w rynku w porównaniu z tym miesiącem w ub.r. Liderem wśród wszystkich widzów pozostał TVP 1, a w grupie komercyjnej – TVN. Karolina Korwin Piotrowska zrezygnowała z kierowania rozrywkowym portalem Plejada.pl należącym do Grupy TVN. najpóźniejszy dwutygodnik ”Świat Seriali” (Wydawnictwo Bauer) ma o 16 stron więcej niż tak bywa i liczy 72 strony. Objętość poszerzono z okazji 10. urodzin pisma.

TVN zwiększa przychody; "najgorsze rynek ma za sobą"


Po trzech kwartałach br. TVN ma większe przychody (1,44 mld zł, ewolucja o 11 proc.), ale mniejszy plon netto (141 mln zł, spadek o 49 proc.) niż w tym okresie ub.r. Spółka zapowiada przejęcie kolejnych udziałów w platformie N i rychłe wyhamowanie spadków na rynku reklamowym.

Niepewna przyszłość "Faktu" w Wielkiej Brytanii


Ważą się historia wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

DDB agencją reklamową Liberty Direct


firma ubezpieczeniowa Liberty Direct rozstrzygnęła przetarg reklamowy i wybrała do współpracy agencję reklamową DDB.

"Upadek" Wałęsy zdjęciem roku


Zdjęcie Lecha Wałęsy z ceremonii odsłonięcia pomnika Wrota Wolności w Kobylanach, autorstwa fotoreportera PAP Tomasza Gzella, zdobyło Grand Prix w konkursie "Prasowe zdjęcie roku". Organizatorem konkursu jest Klub Fotografii Prasowej przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich.

Eska, blisko spadku, liderem słuchalności w 2009 roku


Spośród sieci radiowych i stacji ponadregionalnych największą słuchalność w ub.r. miało radio Eska (ZPR SA) – wynika z badań nadajnik Track realizowanych za pośrednictwem Millward Brown SMG/KRC.

Polscy siatkarze przyciągają coraz więcej widzów


publika spotkań polskiej reprezentacji w fazie grupowej mistrzostw Europy w siatkówce mężczyzn rośnie z meczu na mecz.

Nowości w jesiennej ramówce TV firma


TV firma do jesiennej ramówki wprowadza nowe pozycje.

Berlusconi chce kontrolować telewizję internetową


Włoski prezes rady ministrów i magnat medialny Silvio Berlusconi chce wprowadzić państwowe koncesje dla telewizji internetowych.

Komisja "hazardowa" promuje za bezsensownie markę Dell


powyżej 60 tys. zł na dzień musiałaby wydać na reklamę w telewizji marka Dell, jeśliby zdecydowała się kupić spoty w paśmie transmisji komisji śledczej ds. afery hazardowej.

Polsat podnosi ceny reklam na maj


W cenniku Polsatu na maj szacowany za pośrednictwem stację średni wartość dotarcia do widzów w grupie komercyjnej wzrośnie o 23 proc. w stosunku do maja ub.r.

Prokuratura zajmie się sprawą Gmyza


Prokuratora Okręgowa w Poznaniu zajmie się sprawą podsłuchiwania dziennikarza Cezarego Gmyza i prawnika Romana Giertycha.

"Polityka" trafi do kiosków dzień wcześniej


Bieżące wydanie tygodnika "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) można było kupić już wczoraj w niektórych punktach w Warszawie. W całym kraju żart trafił do sprzedaży dzisiaj, alias dzień wcześniej niż zazwyczaj.

Syn Murdocha kupuje sieć radiową


Lachlan Murdoch sprzedał połowę swoich udziałów w koncernie News Corp. i zainwestował w australijską sieć radiową DMG Radio.

Kto weźmie TVP? Zaskakujące osoby i wielki powrót


grono nadzorcza Telewizji Polskiej otworzy dziś koperty ze zgłoszeniami kandydatów do zarządu spółki. Do zarządu TVP może trafić Małgorzata Raczyńska i Jan Pospieszalski. Ale to nie koniec możliwych zaskoczeń.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. owszem "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż przy tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".